Jonhag98 0 Postad 18 Juli , 2023 Hej jag har en Evinrude 9.9 1993 E10RETM som vägrar att starta vad jag än gör. har rengjort förgasaren men värkar få alldeles för mycket bensin då den droppar om den och jag hittar inget som ser fel ut får gnista. Den hostar till lite som att den vill hoppa igång ett bar gånger och inte mer än så har har slut på idéer. Finns det något mer jag bör kolla eller veta detta är första båtmotor jag håller på med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 18 Juli , 2023 3 timmar sedan skrev Jonhag98: Hej jag har en Evinrude 9.9 1993 E10RETM som vägrar att starta vad jag än gör. har rengjort förgasaren men värkar få alldeles för mycket bensin då den droppar om den och jag hittar inget som ser fel ut får gnista. Den hostar till lite som att den vill hoppa igång ett bar gånger och inte mer än så har har slut på idéer. Finns det något mer jag bör kolla eller veta detta är första båtmotor jag håller på med Kan det vara så att nålventilen som flottören skall påverka inte sluter tätt, eller att flottören fastnat eller har sjunkit ned i botten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonhag98 0 Postad 18 Juli , 2023 Jag när jag tvättade förgasaren så testade jag o den funkade som den skulle Jag fick igång motorn efter jag bytte plats på tändhattarna. Men kommer fortfarande en massa bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 41 Postad 20 Juli , 2023 Så bra att motorn går. Men exakt varifrån kommer det en massa bensin? Om det är ut ur förgasarens luftintag så gissar jag att nålen i förgasaren inte sluter tätt, detta pga felaktig montering eller att den är sliten/trasig. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser