Brawn 40 Postad 15 Juli , 2023 Har en sådan från 1985.Hade isär den för ca 7år sen o bytte packboxar i vevhuset o lite annat.Nu har den stått på land tills förra sommaren då vi monterade den på en 450 hardtopbåt.Går perfekt på tomgång och gör 27knop på topp men missar lite mellan 2000-3500v/m.Känns som den tappar en cyl lite oregelbundet.Har bytt stift,bränsleslangar ,bränslepump,haft isär o rengjort förgasare,kapat tändkablar.Kör på yamalub’s olja ca.1,5% men är trots det lite rökig på låga varv.Är förtjust i denna motor för jag ser att vi har nästan samma bränsleekonomi som i vår mercury50 fyrtakt och kraften känns nästan bättre.Tackar på förhand för tipps.Kanske Jarb finns kvar här på forumet som var en hejare på gamla yammor//Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 40 Postad 21 Juli , 2023 Skriver lite själv här igen.Jag följer pistvaktens felsökningar av hans evinrude9,9 med liknande problem som min motor.Där lutar det åt bränslerelaterat problem med dessa misständningar iallafall.Jag är urless på att plocka isär de tre förgasarna igen men det kanske är enda vägen att gå.Vi kör på 98okt nu men man kanske ska pröva en tank Aspen först?//Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser