Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Fletcher

Verkstadshandbok till Mercruiser 3,7L med Alpha one.

Rekommendera Poster

Har hittat två olika verkstadshandböcker, Clymer Mercruiser stern drive shop manual 1986-1994, samt Seloc Mercruiser Stern Drive, 1964-1991. Båda kostar kring 300kr. Vilken ska jag välja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Har bägge handböckerna men för en utombordare. De är lika bra eller lika dåliga hur man nu vill se det hela. De täcker ju en herrans massa årgångar så de är ganska röriga att hitta i dem. Elscheman i den ena (Seloc) är nästan oläsliga i min handbok (dåligt scannat e d). Bäst är om du skaffar Mercurys Mercruiser 3.7 liters verkstadshandbok (vet ej om drevet har egen verkstadshandbok). Kolla med t ex Marinshopen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Magnus

Jag har en kopia av en riktig verkstads handbok för 3,7l inkl alpha den innehåller rubbet jag har fått den av kompis som jobbar på en marina

Ge mig lite för besväret att kopiera och skicka den istället för dom andra eller kan få köpa min Seloc för jag tycker den är kass

Magnus

post-0-1394234466,9253_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Steinar

Magnus, har din kompis verkstadshandboken för Mercruiser 4,3L V6 åxå?

Skrev ett annat inlägg där jag efterlyser detta men ingen har svarat hittills. Tror att jag väljer bort Seloc om din kompis inte kan fixa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Magnus!

Är mycket intresserad av en kopia av din verkstadshandbok. Vad anser du är en skälig ersättning.

//Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...