Mysjo 0 Postad 14 Juli , 2023 Hej, Har fått oljeläckage från växelhuset på min motor. Såg lite oljeringar på vattnet när motorn var upptiltad samt dräll av växelhusolja ur vattenintagen som synes på bilden. Antar att det läcker vid drivaxel under pumphuset eller vad är mest troligt? Är det isåfall något man kan ge sig på som normalhändig hemmamekare? Mvh Gunnar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strosselhuset 83 Postad 18 Juli , 2023 Nja skulle jag svara på din fråga. Visst, allt är möjligt och det finns en del fallgropar men omöjligt är det inte. Jag var i en liknande sits förra året och tänkte hur svårt kan det va... Med facit i hand förstår jag att jag inte hade fixat det. Allt satt hårt fast i mitt växelhus och det krävs en del avdragare och hylsor för att få loss grejerna. Jag gav upp, skickade huset till Outboardservice och fick felet fixat. Professionellt, snabbt och korrekt resultat. Trevliga att prata med och lösningsorienterade. Jag är nöjd med hjälpen jag fick och får jag problem med växelhus igen skickar jag direkt. (Nej, jag har inga som helst kopplingar till företaget) Lycka till! /Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser