Gå till innehåll
söndag 08 september 2024

Rekommendera Poster

Jag har just köpt en Marieholm Catalina M20. Den är från -66, önskar få alla tips och förslag på hur jag ska få denna i fint skick. Men framförallt, vindrutan verkar vara något hemmabygge och rutorna är dåliga men verkar inte gå att plocka ur. Var kan man få tag på en ny/bättre sådan? Första båten jag äger, så alla tips uppskattas 😁

Screenshot_20230712_152724_Facebook.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit!

 

Det ser nu ut som om du kommit en bra bit på väg.

Vad det gäller rutorna tror jag att en bilglasmästare kan hjälpa dig. 
Den minnesbildan jag har av catalinorna var att det var en välvda framrutor i ruffen, iallafall vissa årsmodeller, och det var en diskussion i en annan tråd om sådana, och då skall du googla på ”bilglasmästare veteranbil”, då en del av dessa kan ta fram välvda rutor till gamla amerikanare och liknande bilar… men jag vet inte, men kan tänka mig… du kan ju alltid maila med en bild och fråga.

 

Om du lägger ut fler bilder så kan vi kanske mer konkret kan besvara dina spörsmål.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-07-15 vid 18:33 skrev Georg_Ohm:

Hej och välkommen hit!

 

Det ser nu ut som om du kommit en bra bit på väg.

Vad det gäller rutorna tror jag att en bilglasmästare kan hjälpa dig. 
Den minnesbildan jag har av catalinorna var att det var en välvda framrutor i ruffen, iallafall vissa årsmodeller, och det var en diskussion i en annan tråd om sådana, och då skall du googla på ”bilglasmästare veteranbil”, då en del av dessa kan ta fram välvda rutor till gamla amerikanare och liknande bilar… men jag vet inte, men kan tänka mig… du kan ju alltid maila med en bild och fråga.

 

Om du lägger ut fler bilder så kan vi kanske mer konkret kan besvara dina spörsmål.

Tack!

Jag har kollat runt och det verkar ha löst sig med rutor runtom nu, så tack för tipset! 

Nu är det vindrutan eller ramen till vindrutan då den ram som var på var helt svetsad runt om så det går inte byta dom rutorna utan att såga upp ramen 😫 

20230715_143600.jpg

Screenshot_20230712_152717_Facebook.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...