Wileva 1 Postad 13 Juli , 2023 behöver en elmotor till Maxi 77. Är det några som vet hur stor den skall vara Eller berätta för mig vad som är bäst- Bensin eller el? Snabba svar- säsongen är snart slut Eva-Maria Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 13 Juli , 2023 Vad som är bäst beror ju på hur du tänker använda motorn, det bästa om du vill gå lite längre sträckor för motor är ju såklart en inombords diesel på sådär 10-15 hästar. Original är väl Volvo Penta MD6 har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wileva 1 Postad 13 Juli , 2023 (redigerade) Det skall bara vara en hjälpmotor när vinden tar slut eller trånga passager, anläggning osv Redigerad 13 Juli , 2023 av Wileva för stora bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 157 Postad 13 Juli , 2023 (redigerade) Häng på en utombordare. Två 5 liters dunkar med bensin. Billigaste lösningen för dina behov. Känns det svårt? Redigerad 13 Juli , 2023 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
undine 2 Postad 13 Juli , 2023 Funderar tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 452 Postad 14 Juli , 2023 15 timmar sedan skrev No_jah: Vad som är bäst beror ju på hur du tänker använda motorn, det bästa om du vill gå lite längre sträckor för motor är ju såklart en inombords diesel på sådär 10-15 hästar. Original är väl Volvo Penta MD6 har jag för mig. Har ägt 2 st med md5 motorer på 7,5 hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 Juli , 2023 Wileva och Undine verkar ha en personlighetsstörning? Två nick i samma kropp?😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
undine 2 Postad 14 Juli , 2023 2 timmar sedan skrev undine: Ja Gammalt med Undine. Hon finns inte mera hos mig( båten med detta namn) Nu heter jag Wileva. Kapice? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ojja 2 Postad 15 Juli , 2023 På min Amigo23 har jag en MinnKota tror den drar 55lb, för manövrer och korta påskjutningar, klarar 2 knop. Sen har jag en vanlig 4-hästars bensinmotor för längre transportsträckor. Funkar alldeles utmärkt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 56 Postad 16 Juli , 2023 2023-07-14 vid 16:56 skrev undine: Gammalt med Undine. Hon finns inte mera hos mig( båten med detta namn) Nu heter jag Wileva. Kapice? kan man inte byta namn? har tänkt på det ofta då jag valde namnet från min båt på den tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
undine 2 Postad 16 Juli , 2023 7 timmar sedan skrev Ojja: På min Amigo23 har jag en MinnKota tror den drar 55lb, för manövrer och korta påskjutningar, klarar 2 knop. Sen har jag en vanlig 4-hästars bensinmotor för längre transportsträckor. Funkar alldeles utmärkt. Låter klokt men jag vill så gärna få igång min enda maskin. Tack för idén. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser