Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
Gfreddy

Kapell Crownline 250 CR

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag är spekulant på en Crownline 250 CR från -96. (tyvärr lite ovanlig båt i Sverige förstår jag)

 

men den saknar kapell (finns ett extremt trasigt hamnkapell...)

 

Kör/ståkapel saknas helt inte ens bågar finns...nyckelpunkt för att jag skall köpa.

 

Finns det någon i närheten av eller på väskusten som man kan få malla kapellet av. (kan tänka mig att åka en bit)

 

Har kapellmakare men han kan inte få tag på mallar eller liknande.

 

Jag kan tänka mig att betala en liten slant för detta

 

Mvh

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Gfreddy:

Hej

 

Jag är spekulant på en Crownline 250 CR från -96. (tyvärr lite ovanlig båt i Sverige förstår jag)

 

men den saknar kapell (finns ett extremt trasigt hamnkapell...)

 

Kör/ståkapel saknas helt inte ens bågar finns...nyckelpunkt för att jag skall köpa.

 

Finns det någon i närheten av eller på väskusten som man kan få malla kapellet av. (kan tänka mig att åka en bit)

 

Har kapellmakare men han kan inte få tag på mallar eller liknande.

 

Jag kan tänka mig att betala en liten slant för detta

 

Mvh

Göran

En bra kapellmakare syr inte efter mallar. Han mäter direkt på båten, många ändringar kan ha gjorts på bågar och annat genom åren på en äldre båt. Dessutom kan man själv komma med önskemål om var rutor och annat skall placeras.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
22 minuter sedan skrev Gfreddy:

Hej

 

Jag är spekulant på en Crownline 250 CR från -96. (tyvärr lite ovanlig båt i Sverige förstår jag)

 

men den saknar kapell (finns ett extremt trasigt hamnkapell...)

 

Kör/ståkapel saknas helt inte ens bågar finns...nyckelpunkt för att jag skall köpa.

 

Finns det någon i närheten av eller på väskusten som man kan få malla kapellet av. (kan tänka mig att åka en bit)

 

Har kapellmakare men han kan inte få tag på mallar eller liknande.

 

Jag kan tänka mig att betala en liten slant för detta

 

Mvh

Göran

Det finns en liten firma på Björcksgatan i Göteborg, som heter Bri-Marin som har sytt och lagat kapell åt mig då jag hade en "kapellbåt".

Innehavaren har även sytt och lagat andra saker i grövre textilier för mig och familjen, med full belåtenhet och bra pris.

Men det är nu fel tid på året att får att kapell uppsytt, "kapellmästarna" brukar ju ha orderböckerna fyllda, men du kan ju alltid ringa eller maila  och fråga.

 

Om du själv vill tillverka bågar och ordna med beslag så har Asperö handels en massa sådana saker, men dom är grossister men du kan beställa deras varor genom exempelvis Bri-marin eller nån annan. Asperö handels har ju även kapellväv i några olika kvaliteter och kulörer om du nu vill sy själv...

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
50 minutes ago, Rascal said:

En bra kapellmakare syr inte efter mallar. Han mäter direkt på båten, många ändringar kan ha gjorts på bågar och annat genom åren på en äldre båt. Dessutom kan man själv komma med önskemål om var rutor och annat skall placeras.

Tack för tips, men båt och kapellmakare är rätt långt ifrån varandra...och det finns inga bågar alls. Ett alternativ är att ta kapellmakare i närområde men kommer att få en vääldigt bra pris om min känning syr....därav min fråga 🙂

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 7/13/2023 at 11:24 AM, Georg_Ohm said:

Det finns en liten firma på Björcksgatan i Göteborg, som heter Bri-Marin som har sytt och lagat kapell åt mig då jag hade en "kapellbåt".

Innehavaren har även sytt och lagat andra saker i grövre textilier för mig och familjen, med full belåtenhet och bra pris.

Men det är nu fel tid på året att får att kapell uppsytt, "kapellmästarna" brukar ju ha orderböckerna fyllda, men du kan ju alltid ringa eller maila  och fråga.

 

Om du själv vill tillverka bågar och ordna med beslag så har Asperö handels en massa sådana saker, men dom är grossister men du kan beställa deras varor genom exempelvis Bri-marin eller nån annan. Asperö handels har ju även kapellväv i några olika kvaliteter och kulörer om du nu vill sy själv...

Men va bra tips kollar detta, tack!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...