Marco67 1 Postad 12 Juli , 2023 Är det någon som vet hur jag får tag på en främre ruta öppningsbara till min yamarin 76du år 2007. Tydligen så har yamarin inne längre som tillverkar denna längre !!!! Frustrerande såklart. Tacksam för alla tips om nån har en ide…… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 12 Juli , 2023 (redigerade) Stenskott?😚 Jag tittade på en bild på en likadan båt som din. Den rutan ser ut att vara helt plan. Ett bilglasmästeri borde ju kunna fixa en sådan ruta åt dig. Sedan finns det ju specialfirmor som exempelvis Ö-Metall på Hönö, om nu den firman finns kvar? Hönö Båtrutor, är en annan firma, men trots namnet så ligger den i Härryda. Redigerad 12 Juli , 2023 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marco67 1 Postad 12 Juli , 2023 10 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Stenskott?😚 Jag tittade på en bild på en likadan båt som din. Den rutan ser ut att vara helt plan. Ett bilglasmästeri borde ju kunna fixa en sådan ruta åt dig. Sedan finns det ju specialfirmor som exempelvis Ö-Metall på Hönö, om nu den firman finns kvar? Hönö Båtrutor, är en annan firma, men trots namnet så ligger den i Härryda. Tack för svar👌. 2 problem ö-metall konkurs men det är dem som va den sista leverantören av detta glas. Sista saken är att glaset har en pilhöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 12 Juli , 2023 (redigerade) 1 timme sedan skrev Marco67: Tack för svar👌. 2 problem ö-metall konkurs men det är dem som va den sista leverantören av detta glas. Sista saken är att glaset har en pilhöjd. Alltså lätt bågformat i överkant? Men hör med bilglasmästare, jag hörde talas om på en veteranbilsträff, att någon bilglasmästare hade beställt en bakruta till en Plymouth Barracuda, en sådan är ju en mardröm att tillverka antagligen, men var den var beställd och av vilken bilglasmästare hörde jag inte… men… Det kanske var denna firman… (dom kan fixa en bakruta till en Barracuda, så då tycer jag det är rimligt att dom kan hjälpa dig) men det finns några andra firmor också, så om du googlar på ”bilglas veteranbil” eller liknande fras finner du en och annan glasmästare att genomskåda… Detta är ju ett marint forum, Barracudan är ju visserligen en fisk… men Alltså för er som inte vet hur bakrutan på en -65 Plymoth Barracuda ser ut… Kan en glasmästare fixa en sådan bakruta kan hen säkert fixa en mellanruta med pilhöjd till en Yanmarin 76dc. Du kan ju alltid fråga, men billigt lär det nog inte bli, kanske ett försäkringsärende? Redigerad 12 Juli , 2023 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marco67 1 Postad 12 Juli , 2023 7 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Alltså lätt bågformat i överkant? Men hör med bilglasmästare, jag hörde talas om på en veteranbilsträff, att någon bilglasmästare hade beställt en bakruta till en Plymouth Barracuda, en sådan är ju en mardröm att tillverka antagligen, men var den var beställd och av vilken bilglasmästare hörde jag inte… men… Det kanske var denna firman… (dom kan fixa en bakruta till en Barracuda, så då tycer jag det är rimligt att dom kan hjälpa dig) men det finns några andra firmor också, så om du googlar på ”bilglas veteranbil” eller liknande fras finner du en och annan glasmästare att genomskåda… Detta är ju ett marint forum, Barracudan är ju visserligen en fisk… men Alltså för er som inte vet hur bakrutan på en -65 Plymoth Barracuda ser ut… Kan en glasmästare fixa en sådan bakruta kan hen säkert fixa en mellanruta med pilhöjd till en Yanmarin 76dc. Du kan ju alltid fråga, men billigt lär det nog inte bli, kanske ett försäkringsärende? Tack igen. Ja ett försäkringsärende helt rätt. Men försäkringsbolaget tar inte reda på som du vet vem som har rutan. Jobbet lär man lägga ner själv för att få fram en kostnadskalkyl. Ska kolla upp det du säger. Håller helt med. Måste gå att fixa👍 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 12 Juli , 2023 17 minuter sedan skrev Marco67: Tack igen. Ja ett försäkringsärende helt rätt. Men försäkringsbolaget tar inte reda på som du vet vem som har rutan. Jobbet lär man lägga ner själv för att få fram en kostnadskalkyl. Ska kolla upp det du säger. Håller helt med. Måste gå att fixa👍 Lucka till!👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 667 Postad 13 Juli , 2023 Kolla Hönö glas i Härryda som länkats till ovan. De har fixat liknande problem på bekantas båtar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 13 Juli , 2023 1 timme sedan skrev IngemarE: Kolla Hönö glas i Härryda som länkats till ovan. De har fixat liknande problem på bekantas båtar. Jag kan rekommendera den firman, dom gjorde snygga glas med aluminiumramar till min förra båt. Snabb leverans var det också, men så beställde jag ju dessa sent på hösten... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser