Tornado 0 Postad 7 Juli , 2023 Någon som har erfarenhet av uppgradering? Jag har en Mercury F200 V6 från 2021 som då kan uppgraderas till 225. Sitter på en Greatwhite DLX700. En sådan uppgradering kostar 10.000:- hos Lundin i Eskilstuna. Finns väl inga nackdelar? Men hur mkt bättre kommer motorn gå med 25hk extra är frågan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 8 Juli , 2023 Gissar 3-4 knop, men du kan väl redovisa här i fall du gör det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 28 Juli , 2023 Det är väl samma motor skulle jag gissa men är det verkligen något som Mercury erbjuder ? Om inte blåser du ju garantin för några unka knop i toppfart. Kanppast värt det skulle jag säga, inte ens med bibehållen garanti jag hosta upp 10k för några få knop i toppfart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 3 Augusti , 2023 3,4 knop - skillnad i toppfart - optimistiskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser