Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Jejakobsson

Trim oringar/packningar (Boat Leveler Co)

Rekommendera Poster

Med förhoppning att Boat Leveler Co är ett vanligt märke för trim, är det någon som plockat ner cylindrarna och renoverat dem?

Tänkte försöka mig på renovering i höst. De funkar men när jag köpte båten hade en av dem tappat slangen och tagit in vatten. Så jag misstänker rost i dem. Eller att det kommer bli. Generellt ser systemet helt nedgånget ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

😂 Yepps! Jäklar i havet vad dyrt lite gummi var. Synd att man inte vet storlek och kan köpa skiten separat.

tack så mycket! :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Du kan ju byta ut de hydrauliska trimplanscylindrarna mot Lencos elektriska, visserligen inte billiga, men man slipper oljesölet.

Vanligtvis passar dessa i båtens och timplanens skruvhål "bolt on". Dessutom brukar den befintliga manöverpanelen passa också.

dessutom är dessa elektriska cylindrar snabbare än vad det hydrauliska är.

Redigerad av Georg_Ohm
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tanken med renovering var att det skulle vara billigt. Vill man köpa dyrt finns massor med valmöjligheter 🤪

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan skrev Jejakobsson:

Tanken med renovering var att det skulle vara billigt. Vill man köpa dyrt finns massor med valmöjligheter 🤪

I båtvärlden finns det väl egentligen ingenting som är billigt att renovera… 

Men man kan ju få tag i diverse saker som är  något mindre dyrt.

Sedan så kostar ju en irritation av att saker inte fungerar en himla massa också. Som exempelvis det att man inte kan trimma sin båt ordentligt, eller att det står och läcker olja nånstans. Men den kostnaden går nu inte att värdera i pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...