Slanan00 1 Postad 5 Juli , 2023 inne på min andra efter två säsonger, den första slutade inte att pumpa efter några veckor, gjorde en rklamation och fick en ny. Nr 2 har fungerat en säsong.men har nu lagt av helt. packboxen (axeltätningen ) har inte hållit tätt och motorn är slut. Med tanke på priset så är dessa pumpar inte att rekomendera. Har en automatisk länspump från Jula i en annan båt. Den har fungerat 4 säsonger och fungerar fortfarande till en fjärdedel av priset. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 5 Juli , 2023 2 timmar sedan skrev Slanan00: inne på min andra efter två säsonger, den första slutade inte att pumpa efter några veckor, gjorde en rklamation och fick en ny. Nr 2 har fungerat en säsong.men har nu lagt av helt. packboxen (axeltätningen ) har inte hållit tätt och motorn är slut. Med tanke på priset så är dessa pumpar inte att rekomendera. Har en automatisk länspump från Jula i en annan båt. Den har fungerat 4 säsonger och fungerar fortfarande till en fjärdedel av priset. Bytte för säkerhets skull min Rule länspump i min träbåt efter drygt 20 år, den funkade fortfarande helt perfekt! Bytte till en ny likadan, då dom verkar vara bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser