cresent434 0 Postad 4 Juli , 2023 Köpte en Suzuki DF9,9 igår 2003. Ett bekymmer som jag fick "på köpet" är att den manuella tilten inte låser sig. Varken i nedfällt eller uppfällt läge. Är det någon som har något tips på vad det kan vara för fel? Vore oxå bra och få tag på instruktionsbok/manual. Har googlat men inte fått något napp. Någon som vet om de går att hitta på nätet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 474 Postad 27 Juli , 2023 Det sitter väl en hake och pinne på riggen, smörj dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 41 Postad 27 Juli , 2023 På min äldre Suzuki 9.9 DT är det en bult/pinne på styrbord sida längst upp på fästbygeln (som hänger fast motorn på akterspegeln), som man trycker in kanske 2 cm under motorn och som låser motorn i uppfällt läge. I nedfällt läge är det ett vred framtill på fästbygeln som jag vrider 180° medurs för att låsa i nedfällt läge, och som jag vrider tillbaka för att kunna tilta upp motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 41 Postad 27 Juli , 2023 Det här är kanske din motor.https://www.boats.net/catalog/suzuki/outboard/9-9hp/df-9-9lk3-beginning-vin-00991f-371001/clamp-bracket Mekanismen längst upp i bild är tilt lock mechanism. Titta vidare på boats.net så hittar du nog hur låsning ska ske på din motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser