Gäst Jens Postad 7 Augusti , 2005 Hej...jag undrar om man kan trimma en Mercury 4hk till ca 5hk istället!? har hört talas om att det är samma motor men strypt och är VÄLDIGT tacksam för svar ! Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rivermans 1 Postad 17 Augusti , 2011 Jag lånar den här gamla tråden. Har kollat upp skillnaden mellan 4 hk och 5 hk Mercury 4-takt (årsmodell 2001 och nyare) och finner att det bara är huvudmunstyckets öppning som skiljer dem åt: 4 hk -> #58 5 hk -> #65 Sedan så ska blandskruven vara lite olikt inställd: 4hk: 2-1/8 /- ½ varv 5hk: 1-1/2 /- ½ varv Tänk på att årsmodellerna 1999 och 2000 har flera skillnader och jag bedömmer (som amatör!) att det inte är lämpligt. Jag har inte provat detta ännu eftersom jag haft andra problem och vill utgå från en välfungerande 4hk innan jag provar byta huvudmunstycket. Jag kan återkomma med resultat när jag provat, om någon är intresserad? Senast ändrad av rivermans | 17 augusti 2011 | 22:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser