Aders 7 Postad 25 Juni , 2023 Hejsan Jag har en Honda 7,5 hk 4 takt från(antagligen) 1980. Köpte motorn i höstas och när han startade den i balja så kom det en stråle efter ca 30 sekunder. Han sa att det hade varit så så länge han hade haft den och att det inte varit något problem. Byte efter köpet till en ny impeller och efter det har den står under vintern. Sedan när jag startade den i våras kom det inget vatten alls. Körde först i tunna och sedan med spolmuff för att se om det blev bättre med tryck. Kopplade då vatten slangen direkt på kylröret och då kom det ut vatten uppe i motorn. Har gjort rent kanalerna både innan och efter impellern. Tog bort för att kolla termostaten, men det satt ingen där. Kan det verkligen vara det am är felet? Den ska väll bara stänga för vattnet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aders 7 Postad 27 Juni , 2023 Ingen som har något förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 27 Juni , 2023 Du bytte alltså i höstas, men startade inte motorn efter impellerbytet? Jag tänker att något gick fel vid bytet av impellern, och att du bör kolla att impellern och ev. tätningar sitte som dom ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 27 Juni , 2023 Har en DF100 mycket nyare (2018) hittade detta forum när det var dags för service o.s.v för att få tips på hur man gör och där finns en stor kompetens från hela världen som kommer med tips på det mesta. https://www.suzukioutboardforum.com/ /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser