Gustav8009087 1 Postad 25 Juni , 2023 Heja! 5 meters styrpulpetare med 75 e-tec som saknar några hundra varv från max, motorn är hissad och även när jag tiltar ut får jag inte maxvarv. Innan jag börjar laborera med ny propp vill jag försäkra mig om att motorn verkligen går på max när jag lägger reglaget i botten. Jag är lekman på området. Hur säkerställer jag detta? Eller är det ens ett potentiellt problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 25 Juni , 2023 Hur mäter du varvtalet? Dom vanliga analoga varvtalsmätarna är inte jätteexakta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustav8009087 1 Postad 25 Juni , 2023 Tack för svar! Exakt, mäter med den analoga som sitter monterad i båten. Vad finns det för alternativ menar du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 25 Juni , 2023 Det bästa är ju att använda NMEA2000, antingen dedikerat motorinstrument, eller en kompatibel plotter eller liknande. Finns även NMEA2000 interface att koppla till en vanlig PC. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser