AnnaJarl 0 Postad 25 Juni , 2023 Hej! jag råkade slita ut dödmansgrepp på min utombordare (den strulade innan också). Jag har kvar knappen, men en fjäder saknas. Nu behöver jag åtgärda den för att få igång motorn. Den har två sladdar: en vit och en svart. Hur gör jag? Ska ut på semestern om 2v. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnnaJarl 0 Postad 25 Juni , 2023 Laddar upp lite bilder så ni ser konstruktionen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 25 Juni , 2023 (redigerade) Du kan nog bara lägga ihop dom två sladdarna, så kan du starta motorn tills du får tag på delarna som behöver bytas. Redigerad 25 Juni , 2023 av No_jah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnnaJarl 0 Postad 25 Juni , 2023 2 timmar sedan skrev No_jah: Du kan nog bara lägga ihop dom två sladdarna, så kan du starta motorn tills du får tag på delarna som behöver bytas. Tack! Hur menar du med att lägga ihop dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 25 Juni , 2023 8 minuter sedan skrev AnnaJarl: Tack! Hur menar du med att lägga ihop dem? Ja alltså, snodden till dödmansgreppet påverkar ju en strömbrytaren som antingen öppnar eller sluter kontakten mellan dom två trådarma. Så därför ska trådarna antingen ha kontakt med varandra eller inte för att det ska gå att starta motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser