Johaan84 0 Postad 24 Juni , 2023 Skepp o hoj! Och som nybliven kapten av en liten bayloner (Glastron) så vänder jag mig till forumet eftersom min egen förmåga inte räcker till. jag har på min båt ett uttag med ett litet lock som man viker undan. Märket är Perko. Trodde man skulle peta ner en flagga eller så, men ser att det sitter ett par pliggar längst ner, som på ett lysrör. Någon som vet vad det är till för? Dessutom så har jag ett par öglor på ramen där fönstren är, ganska långt ner. Så nu har jag satt dit ett par fendrar. Men kom på att krokarna kanske har en annan funktion. Någon ide vad det kan vara för öglor? Bifogar bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Juni , 2023 (redigerade) Ingen flagga ner där! Det är för en runtomlysande lanternstolpe. Redigerad 24 Juni , 2023 av pseudonym 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 474 Postad 24 Juni , 2023 Öglan är förmodligen för fäste för bimitopp eller när kapellet är ihoprullat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 165 Postad 25 Juni , 2023 Kolla sjöreglerna, så får du reda på när du ska ha lampan tänd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 25 Juni , 2023 Apropå ingenting, men att säga att man var en Bayliner Glastron är lite som att säga att man har en Volkswagen Ford. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 25 Juni , 2023 36 minuter sedan skrev Peter_K: Apropå ingenting, men att säga att man var en Bayliner Glastron är lite som att säga att man har en Volkswagen Ford. Peter! Jag har 2 Volkswagen, men att du har mage att påstå att det skulle vara jämställt med Bayliner är som att svära i kyrkan. Skäms på dig!😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser