S3BB4N 0 Postad 20 Juni , 2023 Hej, Växelhuset på min 30hk yamaha utomboradre från någon gång 90-tal har spruckit och letar nu efter ett billigt växelhus. Har någon här tips på vart man kan hitta begagnade delar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 20 Juni , 2023 Har du kollat Blocket och Tradera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
S3BB4N 0 Postad 21 Juni , 2023 Jag har kollat runt lite på blocket bland annat. Inte kollat på tradera, ska leta runt där. Tänke att det kanske finns något likande som en bilskrot fast för båtar. Har självklart sökt runt men hittar inget vettigt. Blev tidigare rekommenderad en norsk hemsida där gamla motorer säljs och med det oftas för just delarna, men kommer inte ihåg vad sidan heter. Någon kanske känner igen vilken sida jag syftar på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 21 Juni , 2023 I Göteborg finns ju Marinskroten med skeppshandel. Vad jag hittills sett har dom haft hela eller delar till inombordare, man du kan ju alltid fråga. Kanske dom vet var man kan få tag på beg.delar till utombordare. Den firman har ju även en nätbutik på Blocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 21 Juni , 2023 Marinhallen i Lista. Stort lager. Skickar med post. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 21 Juni , 2023 Finns en del facebook grupper som är bra att vara med i där div.båtdelar säljes även marketplace är bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
S3BB4N 0 Postad 25 Juni , 2023 Tack för alla rekommenadationer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kojak77 22 Postad 25 Juni , 2023 Enklaste är att kolla motsvarande blocket i öststatsländerna, där kan du säkerligen även på beställning få tag på den del du önskar. Även stor chans att du får tag i din egen del som du saknar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser