mikaelsjoman 2 Postad 19 Juni , 2023 Hej Jag har en gammal söndrig Archimedes 50, som jag håller på att konvertera med en elektrisk motor. Har inte hittat några spräng skisser på den och motorn vägrar gå av botten fast vi skruvat loss alla bultar och skruvar som vi hittat. Mellan motorn och "botten" finns det en packning, och på sidan fanns fyra bultar vi fått av bultarna på. Men den vill fasen inte av. Någon som vet hur man får av den så att man kan komma åt axeln från toppen? Obs, är inte intresserad av kommentarer kring det lämpliga kring konverteringen. Detta är mest ett kul projekt för mig att lära mig mer om elmotorer, så tacksam om vi kan hålla oss till hur man får av motorn :) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MotorOla 0 Postad 9 Januari , 2024 Hej! Ett sent svar kanske är bättre än inget? Kan det vara växelföraren som du glömt lossa? (nr 224575 på bifogad bild) Den ska gå att komma åt från en lucka på sidan. Jag har inte gjort det ännu, men ska snart ta isär min E50. Hoppas det funkar... /Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser