Andy_89 5 Postad 18 Juni , 2023 Hej, Jag har en Garmin gpsmap 525s som följde med båten och undrar om den fortfarande kan användas eller om den är värdelös? Sjökortet är från 2007 och det står 010 - C0813-00 Stockholm and Mälaren. WEU469S FEB 07 och jag skulle egentligen behöva södra delen mellan Stockholm och säg ända till Söderköping S:t Anna. Kan man uppdatera dessa SD kort eller är det för gammal teknik och kort? Tacksam för lite tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jernhand 55 Postad 18 Juni , 2023 Den går att använda, men de gamla bluechart-korten finns bara på begagnatmarknaden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andy_89 5 Postad 18 Juni , 2023 Ok så om man hittar ett kort med rätt område kan man använda den. Den har en givare monterade i aktern så den ska kunna fungera som ekolod med. Men är dessa gamla kort fortfarande aktuella och säkra att använda om man nu hittar ens? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 505 Postad 18 Juni , 2023 25 minuter sedan skrev Andy_89: Ok så om man hittar ett kort med rätt område kan man använda den. Den har en givare monterade i aktern så den ska kunna fungera som ekolod med. Men är dessa gamla kort fortfarande aktuella och säkra att använda om man nu hittar ens? 525 tar g2Visionkort och jag tror den är kompatibel med g3Vision. Maila Garminsuporten eller sök på nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andy_89 5 Postad 18 Juni , 2023 Aha, ska kolla. Tack för tips!!👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 164 Postad 19 Juni , 2023 Lägg pengarna på en ny plotter med Hydrographicas sjökort. T ex Garmin 72 SV med pekskärm. Min gamla plotter använder jag som ankarvakt inne i kajutan och som reserv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser