Thor100 0 Postad 17 Juni , 2023 (redigerade) Hej alla, har en fin yamma 70hk be "3cyl 2takt" som gått som tåget men har börjat tjura lite. Till saken är att när den stått ett tag så går den inte att starta varm som kall utan startgas. "Rengjort förgasarna i ultraljudstvätt och nya tändstift med 1mm gap" och alla så bara fint ut, slangar och kopplingar lika så även bränslefiltret rengort. När den går så går den helt perfekt, men stod stilla ca 20min efter kört ca 30-45min så va den lika illa att starta "fick ge den en spray eller 2" så startade den bara fint. förslag? har luftskruvarna på 1varv tack för hjälp Redigerad 17 Juni , 2023 av Thor100 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aders 7 Postad 17 Juni , 2023 Kolla kompressionen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thor100 0 Postad 18 Juni , 2023 19 timmar sedan skrev Aders: Kolla kompressionen Ganska precis 9bar på alla... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 974 Postad 18 Juni , 2023 1 timme sedan skrev Thor100: Ganska precis 9bar på alla... För mig låter det som någon backventil som inte tätar så att soppan rinner tillbaka. Kanske i soppapumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser