Koskar 1 Postad 15 Juni , 2023 Hej! Sitter denna regulator korrekt? Dragit den hårt.. Gasolflaska 2012 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 15 Juni , 2023 Om den sitter fastskruvad så är det väl korrekt, däremot så ser det ut att saknas slangklämma på slankgen. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 16 Juni , 2023 11 timmar sedan skrev No_jah: Om den sitter fastskruvad så är det väl korrekt, däremot så ser det ut att saknas slangklämma på slankgen. Där om på något ställe SKALL det ju sitta minst en slangklämma!! Ja det ser litet skumt ut med en O-ring under förskruvningen. Hur ser det ut om du skruvar bort regulatorn från flaskan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koskar 1 Postad 16 Juni , 2023 1 timme sedan skrev Georg_Ohm: Där om på något ställe SKALL det ju sitta minst en slangklämma!! Ja det ser litet skumt ut med en O-ring under förskruvningen. Hur ser det ut om du skruvar bort regulatorn från flaskan? Jodå, slangklämmor skall självklart dit Det där som ser ut som en o-ring, är någon typ av packning som pressades ned när jag skruvade åt regulatorn.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 16 Juni , 2023 2 timmar sedan skrev Koskar: Jodå, slangklämmor skall självklart dit Det där som ser ut som en o-ring, är någon typ av packning som pressades ned när jag skruvade åt regulatorn.. Så när den är hårt åtskruvad syns inte denna packning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koskar 1 Postad 16 Juni , 2023 1 timme sedan skrev Georg_Ohm: Så när den är hårt åtskruvad syns inte denna packning? På bilden är den åtskruvad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 16 Juni , 2023 Jag tänker att du kanske skruvar åt FÖR hårt när gummipackningen pressas ut på det där viset, eller så har gummitätningen hamnat i fel läge på något vis. Eller kan det tom. vara så att gummitätningen snarare ska vara mellan regulatron och den svarta plastringen. Vad har förresten plastringen för syfte, är det någon form av adapter för att regulatorn egentligen ät gjord för någon annan typ av ttub? Så har ser en snarlik regulator ut som inte har den svarta plastringen: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koskar 1 Postad 16 Juni , 2023 58 minuter sedan skrev No_jah: Jag tänker att du kanske skruvar åt FÖR hårt när gummipackningen pressas ut på det där viset, eller så har gummitätningen hamnat i fel läge på något vis. Eller kan det tom. vara så att gummitätningen snarare ska vara mellan regulatron och den svarta plastringen. Vad har förresten plastringen för syfte, är det någon form av adapter för att regulatorn egentligen ät gjord för någon annan typ av ttub? Så har ser en snarlik regulator ut som inte har den svarta plastringen: Den regulatorn du har på din bild, ser definitivt ut att passa min flaska bättre.. Såg nu att den jag beställt skall se ut såhär: Reduceringsventil 30 mbar (camping) - Gasoltuben.se ser ju inte alls ut som den jag fått Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 16 Juni , 2023 4 minuter sedan skrev Koskar: Den regulatorn du har på din bild, ser definitivt ut att passa min flaska bättre.. Såg nu att den jag beställt skall se ut såhär: Reduceringsventil 30 mbar (camping) - Gasoltuben.se ser ju inte alls ut som den jag fått Kan du skruva loss plastringen på din regulator, och hur ser den isåfall ut? Men Campingvarianten är nog fel, den brukar man nämligen använda till engångstuber som dessa: Och då ser det ut såhär: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 599 Postad 16 Juni , 2023 52 minuter sedan skrev No_jah: Men Campingvarianten är nog fel, den brukar man nämligen använda till engångstuber som dessa: Men nu står det faktiskt specifikt vilka denna passar till, och där är just TS 2kg 2012-variant nämnd. Så det skall nog stämma. Att säljfirman sedan kallar dessa 2kg för "campingflaskor" tycker jag väl inte är SÅ fel, men det är egentligen inte relevant 😉. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 16 Juni , 2023 17 minuter sedan skrev IngemarE: Men nu står det faktiskt specifikt vilka denna passar till, och där är just TS 2kg 2012-variant nämnd. Så det skall nog stämma. Att säljfirman sedan kallar dessa 2kg för "campingflaskor" tycker jag väl inte är SÅ fel, men det är egentligen inte relevant 😉. Ja, du har rätt , jag läste inte så noga. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koskar 1 Postad 19 Juni , 2023 Fick svar från gasoltuben att det var rätt produkt, och rätt monterat. Tack för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser