Gäst Fredrik Postad 6 Augusti , 2005 Vår Yamaha 8hk har funkat fint hela sesongen men nu i helgen så funkar den inte när man gasar, belastar den, då dör den, den startar och går bra på tomgång och lätt gas,funkar dock när man chokar den när den håller på att dö vid full gas, Tank och slangar funkar då vi lånade en annan motor för att ta oss hem,stift bytta,nån trodde topp packning men komp verkar intakt tror mer på förgasar problem eller??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 6 Augusti , 2005 Hej!! För mig med mina begränsade motorkunskaper låter det som förgasaren, skit i något munstycke, jag har haft liknande problem o då rensade jag förgasaren o sen gick mnotorn perfekt. Värt att testas i varje fall. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
conny76 0 Postad 7 Augusti , 2005 japp håller med! jag hade samma problem i helgen på våran dinge snurra 4hk . var smuts i tanken som la sig i flottör huset och täppte till munstycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 7 Augusti , 2005 Hittade ett hårstrå i H-munstycket c.a1,5cm långt munstycket är 0,98mm kan det vara det? MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AntonHelmers 0 Postad 7 Augusti , 2005 Har haft exakt samma problem med min Yamaha 55hk. Jag sökte efter sprickor och sånt i bränsleslangarna osv. Hittade bla att det kom in luft in i bränsleslangarna genom ett sprucket bränslefilter (locket). Det blev skilnad på en gång.. Det är ganska lätt att kolla, Pumpa på blåsan och titta/lyssna om det pyser ut luft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser