W25 4 Postad 13 Juni , 2023 Vilka är de första tecknen på att en utombordare går varm? För mig som bara haft dieselinombordare tidigare är detta ett mysterium, för om jag lyfter på kåpan och känner på motorn efter att den arbetat ett tag är den ju alltid så pass varm att det är svårt att avgöra vad som är normalt och inte. Finns det några andra tecken eller andra tips? Undrar för att jag har en utombordare som jag just fixat kylsystemet på och allt verkar bra för tillfället, men jag vill förstås ha extra koll framöver så att allt är ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 475 Postad 13 Juni , 2023 Om motorn inte är allt för gammal så tjuter ett larm. Och om en gammal motor utan larm har gått varm så brukar utsidan på cylindrarna ändra färg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle_paltnacke 3 Postad 14 Juni , 2023 Hört att ett knep är att kasta lite vatten på cylindrarna. Fräser det till och kokar bort är det för varmt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser