daniblixt 0 Postad 12 Juni , 2023 Hej Har en Four Winns 258 Vista Jag saknar plats för att förvara 2 suppbrädor uppblåsta. Tänkte man kunde hänga dessa på utsidan av båten? Någon som har gjort detta eller har förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 590 Postad 12 Juni , 2023 Har inte gjort det, men har haft exakt samma fundering som du. Jag har långsamtgående båt och har fenderhållare (öglor) strax ovanför relingslisten. Funderat på att bara sätta slinga runt SUPen och fäst i öglan. Två sling per SUP borde räcka. Då hänger den där och dinglar, vilket bör kunna funka i låg fart. Dock på håret om fribordet är tillräckligt högt. En Four Winns är väl hyfsat snabbgående och då krävs nog lite bättre upphängning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daniblixt 0 Postad 13 Juni , 2023 Ja mitt problem blir nog att de ska hänga kvar i 20-30 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 13 Juni , 2023 På min segelbåt ställer jag SUP'en längs med mantåget och binder fast den i relingslisten. Den skymmer sikten från sittbrunnen lite grann, men annars är det inga större problem med att ha den där. (Givetvis blir det annorlunda på en motorbåt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser