Skillerns 1 Postad 12 Juni , 2023 Har i nuläget en VIB430 som jag tröttnat att pumpa upp vid varje besök till sjöss samt att den klarar inte av större vågor som kan uppstå på Vänern utan att alu-durkplattorna riskerar böja sig så letar nu efter en vanlig hederlig båt som jag kan traila fram och tillbaka med utombordaren på, dock har jag svårt att hitta en passande båt. De är antingen alldeles för dyra (har en önskemål budget på ca 20-30K) eller så passar inte utombordaren i form av rigg-längd eller för stark. Söker en båt som klarar en 20HK Honda med "kort rigg" och "ror-kult". Båten ska även helst kunna prestera med en 20HK så båten inte har ett motorspann på 20-100HK, då lär en 20HK motor vara väldigt klen. Vad skulle ni rekommendera för båtar? Tanken är att detta köp ska ge en klarare insikt om huruvida man ska skaffa större båt i framtiden eller inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 117 Postad 12 Juni , 2023 Kan rekommendera en Kosterfjord 46, bra sjöbåt som går fint med 20 hk. Brorsan har 20 hk på sin och vår har vi bara 8 hk på men det räcker för vår användning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skillerns 1 Postad 12 Juni , 2023 29 minutes ago, 1stPeregrine said: Kan rekommendera en Kosterfjord 46, bra sjöbåt som går fint med 20 hk. Brorsan har 20 hk på sin och vår har vi bara 8 hk på men det räcker för vår användning. Får hålla koll på den och se vad som dyker upp, verkar inte finnas supermycket av i nuläget. Dock har den en max-hk på 15HK. Hur har båten upplevts av din bror med 20HK? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 117 Postad 12 Juni , 2023 20 hk är inga problem, går riktigt fint. Fiskarna hade förr 25-30 hk på sina. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 12 Juni , 2023 Smögen 45 kanske... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser