Benny123 2 Postad 9 Juni , 2023 Någon som kan serva en yanmar ysb8? Finns i väsby/stockholm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 9 Juni , 2023 Är det vanlig årlig service, eller är det en totoalrenovering vi pratar om? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benny123 2 Postad 9 Juni , 2023 16 minuter sedan skrev No_jah: Är det vanlig årlig service, eller är det en totoalrenovering vi pratar om? Helst att någon tar en titt på motorn om den mår bra skulle jag säga. Vid gaspådrag har jag inte lika mycket kraft som jag är van - motorn känns "trött". På tomgång går den som den ska dvs då känner jag igen ljudet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 9 Juni , 2023 Jag gissar att det är något bränslerelaterat, har du till att börja med bytt bränslefilter och luftat systemet? Luftfiltret kan även vara bra att rengöra. Sen är det ju såklart bra att kolla kompressionen på en så pass gammal motor, men om det är väldigt dålig kompression brukar motorn även vara svårstartad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benny123 2 Postad 9 Juni , 2023 (redigerade) Har bytt bränslefiltret i år men ej luftat systemet då jag ej är kunnig. Motorn är lättstartad. Hur luftar man systemet? Redigerad 9 Juni , 2023 av Benny123 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 9 Juni , 2023 Här är en video som beskriver hur man luftar bränslesystemet på en snarlik motor (YSE8). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Benny123 2 Postad 9 Juni , 2023 8 minuter sedan skrev No_jah: Här är en video som beskriver hur man luftar bränslesystemet på en snarlik motor (YSE8). Tack. Får prova göra det i helgen. Återkommer med resultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser