delgad 0 Postad 8 Juni , 2023 Hej, Har nyligen bytt motor på min Ryds 550 dc men upplever motorn som väldigt orkeslös. När jag kör på full gas varvar den endast runt 3500 varv och båten gör 16-17 knop. Den borde göra upp mot 30 samt vara mellan 5-6000 varv, något som vet vad detta kan bero på och vart jag ska börja felsöka? Tack för alla tips och råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0123456789 11 Postad 9 Juni , 2023 Du kan ha fel propeller,då kan det bli så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rydsbat 2 Postad 10 Juni , 2023 ska man gå upp eller ned i stigning då? Inga andra förslag/tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 10 Juni , 2023 Ner i stigninh, men räkna på vad du skall ha för stigning. Det finns räknesnurror på nätet. Du behöver veta. Max varvtal Uppskattad max hastighet du kan uppnå Växelhusets utväxling. Troligen 2:1 dvs två varv på motorn för varje varv på propellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser