ollefax 0 Postad 31 Maj , 2023 Jag köpte en icke fungerande wallas 800 spis med fläktlock för några år sedan och tänkte att "den där går ju att fixa". Kanske dumt så här i efterhand... Men nu står jag där jag står, så jag tänkte att ni kunde hjälpa mig lite. Bränslepumpen - drivs den på likström 12V? Det gnistrar i kontakten och puffar ut en skvätt när jag kopplar den till 12V. Men det blir inte det karakteristiska knattret som man kan höra på en äldre pump och jag kan ju inte se några kontaktdon som skulle skapa svängningarna. Så min fråga - 12V likström, ska den tuffa på det? Sen blinkar röda lampan redan från start. Jag har 11.7V, om jag inte minns fel, direkt på ingående strömförsörjning på kretskortet. Så då är jag inne på om sensorn som sitter på brännaren är trasig, visst är det en överhettningssensor? Kan jag felsöka den? eller kan det vara något annat fel? En bild på skönheten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 31 Maj , 2023 Välkommen till MG! Det räcker med 12 V till pumpen men du behöver ta isär och rengöra den för den verkar ha kärvat ihop (inte helt ovanligt). 11,7 V är lite snålt till en Wallas, se över kablaget så det inte är skarvat med sockerbitar och gamla ruttna säkringshållare. Flamvakten kan vara trasig, jag bytte den på min gamla 1300 men jag minns tyvärr inte vilka värden den ska ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollefax 0 Postad 31 Maj , 2023 Jag får ta och koppla upp ordentligt, så det finns tillräckligt med spänning. Någon som vet hur man kan kolla flammvaktens funktion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser