Gäst M Postad 5 Augusti , 2005 Jag ska köpa en motorbåt till nästa sommar och behöver tips på modeller som passar mina behov. Maxpris ca 140000kr. Fart ca 50knop. Följande skall vara uppfyllt: - Snygg, gärna scarab lik - Gå bra i sjön/plana snabbt - Ha plats för 5-6 pers - Hyfsat bränslesnål - ca 20-30fot - Med lite god vilja övernattningsbar. Den måste inte ha inombordare. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 18 Augusti , 2005 smuggler 28..eller 24?... www.smuggler.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 18 Augusti , 2005 Funderar på att sälja min Wellcraft BR med en 305 Mercruiser -05 (220Hk) Toppar 44-45 knop. Har sovit 4 pers i den (nöden har ingen lag) Priset lär hamna i din max nivå.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linnet 0 Postad 18 Augusti , 2005 Rekommenderar Buster Magnum. Blockets billigaste just nu ligger på 145 000 kronor med en halvgammal Mercury 200. Vet inte vad den kan tänkas toppa, men den nyare Magnumen (med likaså nyare Yamaha 150) som jag åkt en hel del med har gått att skrämma upp i 49,5 knop. Övernattning sker med ytterst god vilja, dock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 18 Augusti , 2005 lite svårt att övernatta i en buster eller har jag helt fel nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linnet 0 Postad 18 Augusti , 2005 Öh, nej, men som sagt: Övernattning sker med ytterst god vilja, dock. För att citera det jag nyss skrev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 18 Augusti , 2005 jo men det finns väll ingen hytt man går in i eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linnet 0 Postad 18 Augusti , 2005 Nej. Eller det går väl i och för sig att med hjälp av kapell få Magnumen till att fungera som akterhyttsbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst Postad 18 Augusti , 2005 Varför inte en Nimo 27 Offshore? http://www.blocket.se/view/5626241.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nickem 1 Postad 18 Augusti , 2005 Den är ju inte direkt Skarab lik heller sorry.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 18 Augusti , 2005 ett altenativ men tungdrivet skrov och lär knappast göra 40-45 knop med 260 hk när den toppar 67 men 620 hk... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linnet 0 Postad 19 Augusti , 2005 Korrekt (som tur är). Tyckte att M:s gärna före Scarab-angivelsen tydde på att sådan likhet inte var något krav, dock. Nåväl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 24 Januari , 2009 För dom pengarna kan du få en skaplig Wellcraft 23xl vilket är ganska nära en scarab då det är samma konstruktör till dessa båtar. Kan säkert göra bort åt 50 med lite mera pulver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 Januari , 2009 Ehhh, det var fyra år sedan frågan ställdes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 25 Januari , 2009 Om han fick tag i en snabb båt så var det säkert han som körde upp på den där kobben i skärgårn, haha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 Januari , 2009 Även om tråden skapades för över 4 år sedan så kanske den är högst aktuell, med tanke på finanskrisen..man fär en kanonbåt för 140-papp till sommaren kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 25 Januari , 2009 Fletcher är fina små räcerbåtar, fina fisken för ungdomar som mig själv.. en kompis har en med 140hk dock bara 18fötter lång men den gör nästan 60 knop. En riktig strandraggarbåt.. Ligger ju inte så där jätte högt i pris, fina välvårdade ex är dock svårt att få tag i. Ska man ha en sån får man nog slanta fram 80 000kr eller mer. Men d är bra båtar med bra kvalitet. Har för mig att dom är byggda i england men kan ha fel.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 25 Januari , 2009 Såg på blocket att du just hade en wellcraft 23 xl till salu. Hur snabbt går den nu utan extra pulver? Mvh 23an http://www.blocket.se/vi/19801698.htm?ca=4_s'> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser