Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Gäst M

Snabb båt för lite deg

Rekommendera Poster

Gäst M

Jag ska köpa en motorbåt till nästa sommar och behöver tips på modeller som passar mina behov. Maxpris ca 140000kr. Fart ca 50knop. Följande skall vara uppfyllt: - Snygg, gärna scarab lik - Gå bra i sjön/plana snabbt - Ha plats för 5-6 pers - Hyfsat bränslesnål - ca 20-30fot - Med lite god vilja övernattningsbar. Den måste inte ha inombordare. /M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar på att sälja min Wellcraft BR med en 305 Mercruiser -05 (220Hk)

Toppar 44-45 knop. Har sovit 4 pers i den2.gif (nöden har ingen lag)

Priset lär hamna i din max nivå..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rekommenderar Buster Magnum. Blockets billigaste just nu ligger på 145 000 kronor med en halvgammal Mercury 200. Vet inte vad den kan tänkas toppa, men den nyare Magnumen (med likaså nyare Yamaha 150) som jag åkt en hel del med har gått att skrämma upp i 49,5 knop. Övernattning sker med ytterst god vilja, dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öh, nej, men som sagt:

Övernattning sker med ytterst god vilja, dock.

För att citera det jag nyss skrev.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej. Eller det går väl i och för sig att med hjälp av kapell få Magnumen till att fungera som akterhyttsbåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ett altenativ men tungdrivet skrov och lär knappast göra 40-45 knop med 260 hk när den toppar 67 men 620 hk...

post-8039-1394234455,0243_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Korrekt (som tur är). Tyckte att M:s gärna före Scarab-angivelsen tydde på att sådan likhet inte var något krav, dock. Nåväl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För dom pengarna kan du få en skaplig Wellcraft 23xl vilket är ganska nära en scarab då det är samma konstruktör till dessa båtar. Kan säkert göra bort åt 50 med lite mera pulver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om han fick tag i en snabb båt så var det säkert han som körde upp på den där kobben i skärgårn, haha. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även om tråden skapades för över 4 år sedan så kanske den är högst aktuell, med tanke på finanskrisen..man fär en kanonbåt för 140-papp till sommaren kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fletcher är fina små räcerbåtar, fina fisken för ungdomar som mig självCool.. en kompis har en med 140hk dock bara 18fötter lång men den gör nästan 60 knop. En riktig strandraggarbåtOskyldig.. Ligger ju inte så där jätte högt i pris, fina välvårdade ex är dock svårt att få tag i. Ska man ha en sån får man nog slanta fram 80 000kr eller mer. Men d är bra båtar med bra kvalitet. Har för mig att dom är byggda i england men kan ha fel..

!!!MVH REXCO!!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...