Hybro 1 147 Postad 21 Maj , 2023 (redigerade) Det jag skrev tidigare om bensin och impeller, handlade om att möjligtvis ringa in felorsak. Ingen skvallerstråle, trasig impeller - överhettning. Ingen oljeinblandning - ingen smörjning av lager och cylinderlopp. - Nu tror jag mer på detta som skrevs om spärr, som förhindrar start när växel ligger i. TS hade ju hört konstiga ljud innan motorn stannade. Var det möjligen spärren som var på väg i, och sedan hoppade i? Redigerad 21 Maj , 2023 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
egget 2 Postad 26 Maj , 2023 2023-05-21 vid 08:28 skrev IngemarE: Och vad menar du med ditt "nej", och hur hjälper ditt inlägg stackars TS i dennes faktiskt ganska tunga situation ? (Har man bara skrivklåda - vilket du ibland verkar ha om man tittar på inlägg/inhopp du gjort innan - så finns det andra forum eller forumavdelningar som passar bättre) Nu har vi kollat upp vad felet var. Drevet var slut så det behöver bytas. Går det ens att hitta ett drev till en så pass gammal motor? Har ni några tips på folk som säljer delar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 26 Maj , 2023 (redigerade) Marinhallen i Lista kan ha. Lite väl dyrt, men passar antagligen. https://www.blocket.se/annons/norrbotten/suzuki_vaxelhus_dt55_65/109014046 Redigerad 26 Maj , 2023 av guestsson 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 26 Maj , 2023 Det finns drev att köpa, men att renovera det gamla blir säkert dyrare än att köpa ett komplett begagnat. Glöm inte att kolla att du får rätt ligglängd på det nya växelhuset. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 147 Postad 26 Maj , 2023 2023-05-21 vid 08:28 skrev IngemarE: Och vad menar du med ditt "nej", och hur hjälper ditt inlägg stackars TS i dennes faktiskt ganska tunga situation ? (Har man bara skrivklåda - vilket du ibland verkar ha om man tittar på inlägg/inhopp du gjort innan - så finns det andra forum eller forumavdelningar som passar bättre) Du gjorde min dag. Trodde först Du syftade på mig🤤😄 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser