N_brio 3 Postad 18 Maj , 2023 När jag köpte båten blev jag lärd att man ska vrida nyckeln i ett läge sen hålla ner på knappar ett par sek så hör man i klick sen vrida på nyckeln helt för att starta. Knapparna man trycker på är ganska dåliga och jag har beställt nya med färg då den gamla färgen är borta och på kablarna läser jag: Neutral, Diagno, ACT Station. Vilka 2 knappar är det som jag trycker ner? =) Skulle tro att det är Neutral,, ACT Station men kan någon bekräfta detta då jag inte kan hitta det i någon manual eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 551 Postad 18 Maj , 2023 Det är bara active station man behöver trycka på. Neutral används om man vill gasa utan växel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 251 Postad 20 Maj , 2023 Har du dubbla maskiner och två reglagestationer? Huvudspänning på, börja med BB-Motor (alltid master vid dubbelinstallationer KAD,KAMD 44/300)först tryck på Active Station(kan uteslutas vid bara en reglagestation) sen nyckel till 1 då ska Neutral lysa om reglaget står i rätt läge neutral. Vid dubbelinstallation vrid SB-motor till 1 och se om Neutral lyser annars tryck för Neutral om reglaget står rätt. Diagnosknapparna ska blinka 1.1 för en eller två motorer . Startmotor går att cranka, jag börjar alltid med BB-motor som får starta först. Vid en motor och en reglagestation så vet jag ej om Active Station väljs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser