Rickard_J 0 Postad 8 Maj , 2023 Hej! Förstagångs båt ägare här! Vi har köpt båten av en kollega, som inte heller vet riktigt vad det är för modell, vi kan inte hitta ID brickan, troligen borttagen i samband med renovering. Någon som kan hjälpa oss med att identifiera vad det är för märke/modell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_J 0 Postad 8 Maj , 2023 Kan det vara en Crescent 495? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 8 Maj , 2023 1 timme sedan skrev Rickard_J: Kan det vara en Crescent 495? Knappast. En sån har ju ingen delat framruta, och ej heller ett tak som går att lyfta av vilket man kan se här på bilderna. Dessutom så har denna ett veck på skrovsidan vilket heller inte en Crescent har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marina16GT 13 Postad 9 Maj , 2023 12 timmar sedan skrev Jorgen01: Jofa? Terhi? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 9 Maj , 2023 Det där var en lurig modell. Hur läng är den? Och hur ser skroven ut, är den relativt platt i aktern eller har den v-botten? Jag känner inte igen den där upphöjda kanten under rutorna, det är nästan lite Ockelbostuk på den. Och det är alltså löstagbart tak, ser dt ut att varit så från början eller är taket ett hemmabygge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SEASWIRL 27 Postad 10 Maj , 2023 Bara en gissning : Askeladden 16 eller Rana 17. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 11 Maj , 2023 11 timmar sedan skrev SEASWIRL: Bara en gissning : Askeladden 16 eller Rana 17. Båda dom har ju klinkbyggda skrov? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SEASWIRL 27 Postad 11 Maj , 2023 Nästa gissning: En äldre modell av Uttern 5000HT? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_J 0 Postad 13 Maj , 2023 2023-05-09 vid 12:25 skrev No_jah: Det där var en lurig modell. Hur läng är den? Och hur ser skroven ut, är den relativt platt i aktern eller har den v-botten? Jag känner inte igen den där upphöjda kanten under rutorna, det är nästan lite Ockelbostuk på den. Och det är alltså löstagbart tak, ser dt ut att varit så från början eller är taket ett hemmabygge? Sorry för mitt sena svar. Varit iväg under veckan. Ska ta lite mer bilder och mäta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_J 0 Postad 14 Maj , 2023 2023-05-09 vid 12:25 skrev No_jah: Det där var en lurig modell. Hur läng är den? Och hur ser skroven ut, är den relativt platt i aktern eller har den v-botten? Jag känner inte igen den där upphöjda kanten under rutorna, det är nästan lite Ockelbostuk på den. Och det är alltså löstagbart tak, ser dt ut att varit så från början eller är taket ett hemmabygge? Hej den är ca 4.70 lång. Taket ser verkligen original ut. En hemmabyggd skulle jag säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_J 0 Postad 14 Maj , 2023 Jag menar *ej hemmabygge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kmz 16 Postad 14 Maj , 2023 mycket lik en Shetland 470 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_J 0 Postad 21 Maj , 2023 2023-05-14 vid 23:07 skrev kmz: mycket lik en Shetland 470 Verkar som shetland har en hel framruta dock? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 Maj , 2023 Har inte Shetland 470 dessutom ett helt annat skrov, eller är det någon annan modell än denna ni menar? https://www.dba.dk/01-shetland-470-kabinebaad/id-508298172/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke76 6 Postad 23 Maj , 2023 Jofa av något slag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser