Dank1 1 Postad 7 Maj , 2023 Hej! Är I båtköpartagen och hittat en båt med 2 x Marinediesel Hammerhead som installerats 2017. Har efter lite research sett att tillverkaren gick i konkurs 2021-12-02. Jag är själv inget geni på att skruva motorer, men visst lär det vara i princip omöjligt att få tag i reservdelar till en sån här, även om jag lyckas hitta en duktig mek som kan hjälpa mig? Känslan säger avvakta köp och hitta något annat? Sitter någon på värdefull information, tankar eller inputs? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 7 Maj , 2023 Jag har mest hört dåliga saker om dom motorerna så jag skulle hålla mig borta bara av den orsaken. Att firman också gått i KK gör det bara ännu sämre. Är det kanske SR 335 som ligger ute till försäljning ? Isåfall hade jag räknar i ev. motorbyte i kalkylen och då kan man likväl satsa på en bensinversion eftersom kostnaden för motorbytet blir ungefär samma oavsett vad som sitter i nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser