RillE 3 Postad 6 Maj , 2023 vad är det för fett som används i gasreglaget??? Det är gult och verkar mycket fastare än det jag har hittat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 600 Postad 6 Maj , 2023 Vanligt fett funkar. Att det är fastare kan bero på att det är gammalt. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 187 Postad 6 Maj , 2023 Tillägg till ovan. Jag brukar använda lithiumfett till grejer på båten; det är starkt och funkar bra i fuktig miljö. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 7 Maj , 2023 23 timmar sedan skrev Peter_K: Tillägg till ovan. Jag brukar använda lithiumfett till grejer på båten; det är starkt och funkar bra i fuktig miljö. Jag får prova det👍 Jag provade vanligt fett men det typ smälte och la sig mellan de plattorna som frigör (som typ limmade ihop plattorna) vilket resulterade i att det inte gick att få i växeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 187 Postad 7 Maj , 2023 37 minuter sedan skrev RillE: Jag provade vanligt fett… Vad är det, margarin..? 🙂 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 9 Maj , 2023 2023-05-07 vid 22:28 skrev Peter_K: Vad är det, margarin..? 🙂 🤣😂HaHa Ja det kunde man tro, men nej det var biltemas Universalfett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 600 Postad 9 Maj , 2023 1 timme sedan skrev RillE: 🤣😂HaHa Ja det kunde man tro, men nej det var biltemas Universalfett. Skumt, för det tål rätt höga temperaturer (dock sällan det blir speciellt varmt i reglaget) och har i vart fall ingen "limmande" effekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 12 Maj , 2023 2023-05-09 vid 21:48 skrev IngemarE: Skumt, för det tål rätt höga temperaturer (dock sällan det blir speciellt varmt i reglaget) och har i vart fall ingen "limmande" effekt. jo jag var lite kort i beskrivningen. tar du 2st brickor och sätter du lite fett på den ena och trycket i hop de så lovar jag att den andra brickan följer med upp om du lyfter den översta. det var det jag menade med "limmande" effekt de kladdar ju ihop sig.:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 12 Maj , 2023 8 minuter sedan skrev RillE: jo jag var lite kort i beskrivningen. tar du 2st brickor och sätter du lite fett på den ena och trycket i hop de så lovar jag att den andra brickan följer med upp om du lyfter den översta. det var det jag menade med "limmande" effekt de kladdar ju ihop sig.:-) Om man vill slippa det så kan man inte avända fett. Då måste man använda tunn olja eller t.o.m. teflonspray. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser