Qetuop 12 Postad 4 Maj , 2023 Hej! Kapellbeslaget har brutits av och en del av den sitter således fast i själva bågen, i början på röret. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på? Sitter fastklämt i röret. Är det att köpa ny kapellbåge och fäste som gäller? Tacksam för svar. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuminaL 101 Postad 4 Maj , 2023 Finns det gods kvar så kan du borra/gänga sedan i med en skruv och använd en slaghammare för att rycka ur beslaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 4 Maj , 2023 Är det något liknande det här? Jag fick hjälp av fru och barn med höstfixet pga krossad armbåge, och hjälpen lyckades bryta av beslaget i ena änden. Det finns ett spår i beslaget, och det är fastklämt med hjälp av körnare eller liknande på en punkt (syns inte på bild). Eftersom det är just i spåret så kan beslaget rotera, men inte åka ur kapellbågen. Jag borrade i körnslaget och lirkade ut det med polygrip och mejsel, gick rätt lätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Qetuop 12 Postad 4 Maj , 2023 2 timmar sedan skrev FinaKillen: Är det något liknande det här? Jag fick hjälp av fru och barn med höstfixet pga krossad armbåge, och hjälpen lyckades bryta av beslaget i ena änden. Det finns ett spår i beslaget, och det är fastklämt med hjälp av körnare eller liknande på en punkt (syns inte på bild). Eftersom det är just i spåret så kan beslaget rotera, men inte åka ur kapellbågen. Jag borrade i körnslaget och lirkade ut det med polygrip och mejsel, gick rätt lätt. Jo men ungefär, förutom att inget sticker ut. Den ligger ungefär jämns med röret liksom, så finns inget att greppa i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 4 Maj , 2023 Skulle det fungera och slipa så beslaget är helt jäms med röret ,sedan slå biten som är kvar inåt. Det gör ingen skillnad på funktion om den lilla biten ligger kvar i röret.Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 4 Maj , 2023 Och inget körnslag/försänkning så här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Qetuop 12 Postad 4 Maj , 2023 8 minuter sedan skrev Ronnienr10: Skulle det fungera och slipa så beslaget är helt jäms med röret ,sedan slå biten som är kvar inåt. Det gör ingen skillnad på funktion om den lilla biten ligger kvar i röret.Ronnie Har du rätt i iofs, behöver ju inte få ut det egentligen.. 3 minuter sedan skrev FinaKillen: Och inget körnslag/försänkning så här? Jo, om jag minns rätt är det som två "inklämda" flikar på vardera sida. Ska iväg sen och titta så kan jag uppdatera med bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser