Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
wahlis

Röranslutning MS3C backslag

Rekommendera Poster

Hej,

I vår båt har vi ett MS3C backslag och när jag kikade lite närmare på detta för någon vecka sedan så såg jag att en kylvattenanslutning på styrbord-sida var rätt hårt åtgången. Som konstruktionen är idag så är det en rörbit med en fästplatta som är vinklad 90 grader ut från backslaget samt att den även har en lite lutning framåt. Det är svårt att avgöra om detta är en standardprodukt eller om det är något som är specialbyggt för just denna motor, som är en MD40A. Det första jag behöver hjälp med är ifall det finns något speciellt namn på denna del, nästa är ifall det går att få tag på en sådan, tacksam för hjälp.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 timmar sedan skrev No_jah:

Det finns ju som du ser ett antal varianter av backslaget MS3C, men du bör ju ha något av dessa, och på sprängskisserna ser du alla delar.

https://marinepartseurope.com/sv/dealer/defaultse/category/marine drives & transmissions/product/ms3c/

Tyvärr visar de inte några anslutningsdelar i de skisserna. Har försökt att kika igenom ett antal olika områden inne hos Penta men känner inte riktigt att jag hittar just detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan skrev wahlis:

Tyvärr visar de inte några anslutningsdelar i de skisserna. Har försökt att kika igenom ett antal olika områden inne hos Penta men känner inte riktigt att jag hittar just detta.

Är det inte dessa du menar, som finns på tex. denna sprängskiss:

https://marinepartseurope.com/sv/dealer/defaultse/category/marine drives %26 transmissions/product/ms3c/explodedview/54151941?catalog=7743320&functiongroup=Transmissioner&img=45200.png&header=Backslag MS3C

ms3c.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...