ingmaro 0 Postad 2 Maj , 2023 Hej jag har köpt en båt med en Rheinstrom bogpropeller installerad (BR 11-12 V GFK) Den fungerar utmärkt men jag har inte kunnat hitta vilken effekt den har eller det finns någon svensk återförsäljare om man behöver reservdelar. Någon som vet lite mer? Ingmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 2 Maj , 2023 (redigerade) Bow Thruster 2005/BR11 Technical Data elektrischhydraulisch Thrust:460 N460 N Voltages:12 V, 24 V Engine peformance:4.5 kW Battery capacity:160 Ah/h Consumption:18 l/min Working pressure:200 bar Svensk återförsäljare El-Effekt Snäckvägen 9A 141 39 Huddinge T +08 (0)449 39 85 https://www.el-effekt.se/ Contact Björn Frykberg Detta var vad jag hittade kanske hjälper lite .Ronnie Redigerad 2 Maj , 2023 av Ronnienr10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ingmaro 0 Postad 2 Maj , 2023 (redigerade) Tack, den informationen hittade jag också men den har större trumma. Min trumma är ca 210 mm Min bogpropeller är troligtvis original på båten från 1995. Redigerad 2 Maj , 2023 av ingmaro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 3 Maj , 2023 Du får förlåta men vad är frågan.Om du har en massa info varför fråga om samma sak på ett forum. Vad säger den svenska återförsäljaren .Som jag antar du varit i kontakt med.För mig är det naturligt att fråga återförsäljare innan man ställer frågor på ett forum.så än en gång vad är frågan.Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ingmaro 0 Postad 3 Maj , 2023 Jag har inte sett att det finns någon svensk återförsäljare såg bara data på nya bogpropeller ar på tyska sidan. Det intressanta är om någon har erfarenhet av min modell och var man kan få tag på t.ex kolsats utan att behöva kontakta tyska moderbolaget. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 664 Postad 4 Maj , 2023 13 timmar sedan skrev ingmaro: Jag har inte sett att det finns någon svensk återförsäljare såg bara data på nya bogpropeller ar på tyska sidan..... --------- ...och var man kan få tag på t.ex kolsats utan att behöva kontakta tyska moderbolaget Men titta på svaret du fått, så ser du ju att det finns en svensk ÅF. Kontakta och fråga denna svenska representant/ÅF som @Ronnienr10 vaskat fram åt dig. Står ju namn, adress, webbadress och telefonnr några inlägg upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ingmaro 0 Postad 4 Maj , 2023 Tack för hjälpen jag skall kolla med el-effekt. 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser