micke747 0 Postad 4 Augusti , 2005 Hej svejs! Vad kan det kosta att lämna in motorn och få den renoverad, och vad gör dom med den? Blir motorn som ny efter det? Har sett reklam för utbytesmotorer som jag förstår är renoverade?!? är inte så haj på motorbiten :-) min motor är en OMC 4, den startar och går fint men känns lite slapp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 4 Augusti , 2005 Det är inte billigt. Det är ju mer frågan vad som är fel. Ta ett kompprov först. Och kolla att felsöka först. Innan du gör nåt. Finns ju billigare pengar att lägga på att renovera en motor. Speciellt om du inte gjort allt som är nödvändigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 Augusti , 2005 Delar helt föregående inläggs tankar. Renoverade motorer blir aldrig nya. Hur bra de är, beror på materialet de är sammansatta av.Men kostnaderna kan ju heller inte jämföras med nya motorer. Ifall du skall renovera din eller köpa en utbytesmotor är givetvis beroende på skicket din motor är i. Eller rättare sagt varför den känns lite slapp. /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Latoja 0 Postad 4 Augusti , 2005 Är också intresserad av vad det kan kosta. Ska baxa med en Chris Craft från -68, helt original. Tänkte försöka skrämma liv i maskinen (Crusader 327) eftersom det kan ha sina poänger att hålla sig till original. Har 9,5 i komp på alla cylindrar. Vem i Stockholstrakten gör ett bra jobb?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 4 Augusti , 2005 Gunnars (elanen) grabb är båtmotormeck, så där kanske du kan få hjälp :-tackar Du har väl läst selva tråden som Gunnar startade ... en riktig klassiker på Maringuidens motorbåt-forum ... 92 svar och 6201 läsningar!!!, det måste vara rekordet på Maringuiden! [LINK]www.maringuiden.se/forum/;thread=21193[/LINK] Jag har den sparad som bokmärke så att man lätt kan muntra upp sig själv när tiderna är hårda :-nojd Tack Gunnar för att du startade den! mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke747 0 Postad 5 Augusti , 2005 motorn går väl bra för att vara en 89:a, det är mer att jag vill ha en motor som är fräsch. En tanke är ju att köra till den går itu innan man gör ngt.. som sagt, jag vet inte så mycket om motorer.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 5 Augusti , 2005 det var en seg tråd du....*s* läste igenom hela....pust...nästan så jag drar igång fart igen o sätter lite speed på sajten.....*s* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser