LennartNordic 3 Postad 1 Maj , 2023 Hej En powertrim cylindern gick inte ut så jag tänkte ta lossa den och kolla vad det var. När jag skulle ta den hydralslangen så satt nippel som F.... Prova då med en tång och då sprack den. Vågar nu inte testa dom andra för att paja allt. Några förslag på hur man kan få loss slangarna på ett bra sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 1 Maj , 2023 Använd en bromsrörsnyckel. En sexkants ringnyckel med öppning för röret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 1 Maj , 2023 (redigerade) Stål nippel som sitter i aluminium - tja, det kvittar vel vad för nyckel du använder. Men om, så bromsnuckel. Den kommer inte att ge sig... Värme och intensa svårdomar? Redigerad 1 Maj , 2023 av AlfaAlfa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 1 Maj , 2023 kapa röret nära nippeln sätt i en bit rundstång eller borr ,för att undvika att nippeln kollapsar mer, osäker på materialet i cyl . men i andra änden är det aluminium 6 kantigt verktyg rek, även smörj slag mm ps kanske båda cyl går ut när båda har samma motstånd . se upp så inte båten lyfts från bocken ,har det börjat ,, så B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LennartNordic 3 Postad 5 Maj , 2023 Lösningen vart att jag körde massor av rostlösare på dom andra muttrarna. Köpte en 3/8 öppennyckel på en proffsbutik. Kunden med den få loss dom andra muttrarna. Köpte en ny kolv och slang. Nu ska vi bara se fall jag lyckas monter den nya kolven :-). 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser