Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Codell

Med motorbåt från Medelhavet till Sverige

Rekommendera Poster

1/5 -23 

Tar gärna lite tips om någon gått med motorbåt norröver från Cádiz. Förra året hade vi ett inlägg om resan Rom -Malmö. Vi stannade kvar i Medelhavet över vintern men är nu på väg igen mot hemmahamn

Vår båt är 58fot 

Vi startade vår resa utanför Rom och är i Cádiz just nu. Går vidare mot Sverige om någon vecka. Har inte gått den här resan innan. Rundade Gibraltar förra veckan med motsjö och vind. Tappade direkt ca 2,5 kn

Vi håller ca 8,5-9 kn i ekonomi. Misstänker att vi får lite motgång när det är dags att gå ut förbi Cap st Vincent. Har du erfarenhet av den här sträckan med motorbåt i nordgående riktning så hör gärna av dig. Tar gärna tips om hamnar. 
vad gäller Cádiz så ligger vi i Puerto America. Liten hamn till bra pris/dygn. 
Kommer med fler inlägg under resan

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Navily.com (appen gillar jag mer än webben) och Noforeignland.com lusläser jag inför motsatt resa, La Rochelle mot Faro/Lagos.

Gissar att ni kommer att bevaka vindprognoserna noggrant mtp dominerande vind är inte till er fördel (killgissning fritt ur minnet).

Har ingen tidigare erfarenhet av området.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan skrev skippeer:

Navily.com (appen gillar jag mer än webben) och Noforeignland.com lusläser jag inför motsatt resa, La Rochelle mot Faro/Lagos.

Gissar att ni kommer att bevaka vindprognoserna noggrant mtp dominerande vind är inte till er fördel (killgissning fritt ur minnet).

Har ingen tidigare erfarenhet av området.

Ja Navily använder vi naturligtvis, även för att det är lätt att boka båtplats och få all info om hamnarna.  och även Windy.app som är superbra. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...