Gå till innehåll
söndag 08 september 2024
richardk

Internationals Woodskin på teakdäck - erfarenheter?

Rekommendera Poster

Fixade till utemöblerna i teak förra året med internationals woodskin och är så här ett år senare väldigt nöjd med resultatet! Såpass nöjd att jag är väldigt sugen på att behandla teakdäcket på båten på samma sätt. Kanske blir lite halare men det kan jag stå ut med. Lite mer fundersam på hur det håller sig på gångytor och hur det håller i längden? Någon som gjort denna behandling och har erfarenhet hur det funkar efter ett par säsongers användning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har Woodskin på durken men där blir ju ytan inte så utsatt för väta mer än regnstänk och blöta fötter men jag vet även de som har haft Woodskin på teak på badbryggan i flera säsonger med gott resultat.

På vår båt har vi badbrygga med nåtad teak och jag tänkte lagt Woodskin på den om det inte vart för kall vår och tidig sjösättning, för efter att ha pratat med International så ska det funka så länge den behandlade ytan inte ligger under vatten konstant.

Vi upplever heller inte ytan som hal då den blir blöt.

62FFBA38-6C11-45C6-A132-874C4ABB226E.jpeg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör på! Woodskin ger bra grepp. Inte lika bra som obehandlat, men inte lågt därifrån. Vill du ha extra grepp så strunta i att slipa ner efter första lagret. Teaken reser sig lite, det ger extra struktur.

 

Tom

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...