Nu är det dags för lite vård av skrovet på min Flipper 575Ht.
Konstaterade att det hade varit praktiskt att lyfta båten av trailern och få fritt arbetsutrymme med ståhöjd under skrovet. Jag har möjlighet att lyfta med truck och palla upp för säkerhet.
Givetvis kan jag lyfta under båten med långgafflar och alternativet att lyfta ovanifrån med rundsling under skrovet skulle oxå funka MEN!
Nu till frågan:
Vad tror ni/har någon erfarenhet av att lyfta ovanifrån i knaparna?
Jag funderar isåfall på att sätta förstärkningar under däck till fästena och eventuellt sätta dit lyftöglor istället för knap.
Skulle knaparna hålla tro?
finns det risk att det på något sätt skulle bli för stor belastning på skrovet?
Båten väger ca 700kg och jag har tillgång till rätt utrustning (truck, lyftredskap etc) och utbildning i säkra lyft/lasthantering.
Hej allihop!
Nu är det dags för lite vård av skrovet på min Flipper 575Ht.
Konstaterade att det hade varit praktiskt att lyfta båten av trailern och få fritt arbetsutrymme med ståhöjd under skrovet. Jag har möjlighet att lyfta med truck och palla upp för säkerhet.
Givetvis kan jag lyfta under båten med långgafflar och alternativet att lyfta ovanifrån med rundsling under skrovet skulle oxå funka MEN!
Nu till frågan:
Vad tror ni/har någon erfarenhet av att lyfta ovanifrån i knaparna?
Jag funderar isåfall på att sätta förstärkningar under däck till fästena och eventuellt sätta dit lyftöglor istället för knap.
Skulle knaparna hålla tro?
finns det risk att det på något sätt skulle bli för stor belastning på skrovet?
Båten väger ca 700kg och jag har tillgång till rätt utrustning (truck, lyftredskap etc) och utbildning i säkra lyft/lasthantering.
Tankar runt detta är välkommet!
Tack på förhand!
Dela detta inlägg
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser