aa992 0 Postad 20 April , 2023 Behöver en ny relingslist till min Örnvik 400. Bifogar bild på profilen. varit förbi alla större butiker i Stockholm (seasea, erlandsson, hjertmans, kuntze) som tyvärr inte har något som passar. tacksam för förslag på vad som kanske skulle funka istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 21 April , 2023 Välkommen till MG! Kolla efter en sådan här list istället med ungefär rätt mått. Om du tar bort "slangen" (den vita) och sträcker listen ordentligt vid montaget samt skruvar i en skruv var 50 cm där "slangen" ska sitta så tror jag det funkar. När alla skruvarna är på plats så lägger du "slangen" på plats. Viktigt att sträcka listen ordentligt (cirka en meter på vardera sidan), annars kommer den att bli väldigt slapp när den blir varm och mjuk i sommarsolen. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aa992 0 Postad 24 April , 2023 2023-04-21 vid 06:48 skrev Mackey: Välkommen till MG! Kolla efter en sådan här list istället med ungefär rätt mått. Om du tar bort "slangen" (den vita) och sträcker listen ordentligt vid montaget samt skruvar i en skruv var 50 cm där "slangen" ska sitta så tror jag det funkar. När alla skruvarna är på plats så lägger du "slangen" på plats. Viktigt att sträcka listen ordentligt (cirka en meter på vardera sidan), annars kommer den att bli väldigt slapp när den blir varm och mjuk i sommarsolen. Mackey Grymt, tack för det! Det viktiga måttet antar jag är det som är angett som 10mm i bilden ovan? Borde isåfall leta upp något som är så likt det måttet som möjligt. Vad tror du om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 24 April , 2023 10 timmar sedan skrev aa992: Grymt, tack för det! Det viktiga måttet antar jag är det som är angett som 10mm i bilden ovan? Borde isåfall leta upp något som är så likt det måttet som möjligt. Vad tror du om det? Måtten 10 och 28 är ju det som påverkar mest estetiskt, så försök hitta något som är så likt din list som möjligt. Be om en decijeter provbit så kan du ju kolla hur det blir. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser