skalleni 0 Postad 19 April , 2023 (redigerade) Jag har köpt en Askeladden 505 Freestyle 2002 års modell utan motor. Jag undrar om någon vet om en mindre motor 50-60hk är nog stark för att plana med tex 5 personer ombord? Jag undrar också om någon vet något om motorrigg? Vilken längd behövs? Har tyvärr inte hittat någon info om detta. Tacksam för kommentarer. Redigerad 19 April , 2023 av skalleni Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 19 April , 2023 Ang. motorrigg så är ju i princip alltid lång rigg som gäller om det inte är en båt från 70-talet eller en gummibåt. En akterspegel för kort rigg brukar vara omkring 40 cm hög och en för lång rigg omkring 50cm hög. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skalleni 0 Postad 19 April , 2023 Då antar jag de flesta, eller kanske alla nyare motorer på 50hk o större är lång rigg. Tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 19 April , 2023 20 minuter sedan skrev skalleni: Då antar jag de flesta, eller kanske alla nyare motorer på 50hk o större är lång rigg. Tack för svar! Det brukar också framgå av modellbtäckningem på motorn vilken typ av rigg den har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser