Lorelius 11 Postad 15 April , 2023 Hej! Nu har min gamla värmare från 70-talet givit upp. det blir till att köpa en billig värmare från Kina. Kan någon rekommendera en värmare som funkar ok och är någorlunda lätt att installera? Med vänlig hälsning, Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 972 Postad 15 April , 2023 44 minuter sedan skrev Lorelius: Hej! Nu har min gamla värmare från 70-talet givit upp. det blir till att köpa en billig värmare från Kina. Kan någon rekommendera en värmare som funkar ok och är någorlunda lätt att installera? Med vänlig hälsning, Emil Bättre tips om man talar om typ och storlek på båt som ska värmas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lorelius 11 Postad 15 April , 2023 Jag har en Albin 82. Tänkte mig en 5 kW dieselvärmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SEASWIRL 27 Postad 27 Juni , 2023 Jag har en ny Kinavärmare kpl med isolerad avgasslang & avgasanlutning genom ex.vis bordläggningen. Pris : 5000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 585 Postad 27 Juni , 2023 Jag köpte en så kallad Kinavärmare (kopia avEbersprescher) på Aliexpress. Finns många som säljer dem på blocket och tradera. Jag köpte en 5 kw (som säljs som 8kw men vad jag förstått är de bara på max 5kw). Kostade 2200 med moms och tull, sen köpte jag till skrovgenomföring för avgaserna (wish), ljuddämpare (e-bay) (den som följer med är ej tät och därför livsfarlig att installera i ett slutet utrymme), lite extra avgasslsang mm för totalt ca 2000kr. Den funkar skitbra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 56 Postad 28 Juni , 2023 jag köpte en på vevor..är ju samma skit allting. slänger allt som medföljer pga att det är en båt den installeras i. dom är ju mer ämnade för campers mm. det enda jag behåller är själva värmaren och tillhörande display. köper annan bränsleslang och en "tyst" bränslepump. köper en avgasslang och friskluft från webasto eller liknande. min Vevor har 4 utgångar och är på 8 kw. om jag lyfter på etiketten står det 5 kw som enligt mätningar är drygt 4 kw vilket jag visste. jag är med i en facebokgrupp där all info och hjälp finns. gruppen heter "The Chinese Diesel Heater Community" skall även komplettera med avgaslarm i utrymmet där värmare sitter och ett i ruffen. avgaslarm kan rädda liv och det är enligt min mening ett absolut måste. min vevor kostade strax över 1300 kronor med frakt. vevor.com tonvis med kinaskit..har kopior på allt mellan himmel och jord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser