Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
patrikflink

Någon som är duktig på reglagekablar?

Rekommendera Poster

Herregud vilken djungel det finns med kablar!

Aldrig hållit på med olika märken.

Nåväl, till mitt delikata problem.

Har en Evinrude 9.9 -95 med rorkult som jag ska göra om till reglage för min GreatWhite RIB300 (köpte ett original jockeysäte).

Grävde i mina gömmor och mycket riktigt, så hittade jag ett reglage som kan kanske fungera.

Är ett VP A304409 som ska ha C33 kabel om jag har förstått det hela rätt (se bilder).

Allt glasklart så långt tror jag...

Var inne hos Hjertmans och beställde monteringssats OMC (från Comstedt, se bild), passar dessa på C33 kabel tro?

Står så här om dessa:

Seastar Solutions anslutningssatser för ombyggnad av 30- seriens reglagekablar till utombordare och drev.

Vet att det kanske hade varit lättare och köpt ett Evinrude reglage och kablar, men nu när jag har ett fullt fungerande reglage så känns det slösaktigt att inte använda det.

Måste väl gå med lite finurlighet, därför frågar jag här då jag vet att någon besitter kompetensen på detta!

Min Evinrude ska vara förberedd för reglage enligt Hjertmans via mina bilder, så där inga problem.

AdapterKit-CA27320P-p400_lowres-768x768.jpg

Evinrude.jpg

Jockey.jpg

Reglage.jpg

Reglage baksida.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svarar mig själv och till er övriga.

OMC/Johnsson kablar fungerar mfl.

Mitt reglage har styrning som passar nästan alla modeller om man lyfter på den RF täcklocket som håller kabelstoppet.

Var inne på marinan (Seasea) och testade lite olika modell. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...