knasen1 0 Postad 11 April , 2023 Undrar om någon vet vad det är för båt förra ägaren trodde det var en Ockelbo dc21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 11 April , 2023 Inte med utombordare, den ser för liten ut för att vara 21 ft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knasen1 0 Postad 11 April , 2023 9 minuter sedan skrev pseudonym: Inte med utombordare, den ser för liten ut för att vara 21 ft. När jag mäter så är den över 6meter lång när jag mäter från båtens bak till fram på ett ungefär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 11 April , 2023 Om man jämför med Ockelbo så stämmer inte vinkeln på rutan, på Ockelbo så går linjen från däcket som övergår till rutan i en rak linje, på denna båten vinklas rutan mer upprätt. Sedan verkar stäven vara lite mer upprätt och brant. Så jag skulle säga att det inte är en Ockelbo iallafall. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knasen1 0 Postad 11 April , 2023 Hur kan man hitta någon som vet ? Inte hittat något på båten som det står skrivet eller stämplat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 11 April , 2023 Den båten har det frågats om förut på forumet, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knasen1 0 Postad 12 April , 2023 8 timmar sedan skrev Peter_K: Den båten har det frågats om förut på forumet, Jo jag såg det innan så ville se om man kunde hitta modellen på vad det är för båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser