Niklas-ES 40 Postad 8 April , 2023 Hej. Då jag hade gängpaj på min luftskruv så tätade jag den och hade förhoppning att låta det vara så, orörd. tanken vara att fylla filtret med diesel vid byte. Läste att en del gjorde så. Dock skall jag nu byta en bränsleslang som har börjat fått några torrsprickor, kan bli fler en slang om jag stöter på mer. Frågan är hur jag skall gör då? Någon som har något bra tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kmz 16 Postad 8 April , 2023 Om du avser luftskruven på bränslefilter där man först brukar att lufta så återstår nog tyvärr bara att lufta vid spridarna... vilket går utmärkt men kräver lite mer jobb... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-ES 40 Postad 9 April , 2023 (redigerade) 7 timmar sedan skrev kmz: Om du avser luftskruven på bränslefilter där man först brukar att lufta så återstår nog tyvärr bara att lufta vid spridarna... vilket går utmärkt men kräver lite mer jobb... Tack Ja, precis. Menade luftskruven på bränslefiltret. Så det funkar lika bra som ersättning om man inte lufta på bränslefiltret? Funderade också om man hade någon vinning av lämna sista kopplingen närmast motorn och försöka suga fram dieseln med någonting, innan skruvar fast. Redigerad 9 April , 2023 av Niklas-ES Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 9 April , 2023 Man behöver inte öppna någonstans för att lufta bränslesystemet. Det luftar sig självt när du pumpar med handpumpen. Ofta behöver man bara starta motorn efter filterbyte, så hinner systemet luftas innan motorn stannar. Den går på bränslet som finns i insprutningspumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-ES 40 Postad 9 April , 2023 5 timmar sedan skrev Rollen: Man behöver inte öppna någonstans för att lufta bränslesystemet. Det luftar sig självt när du pumpar med handpumpen. Ofta behöver man bara starta motorn efter filterbyte, så hinner systemet luftas innan motorn stannar. Den går på bränslet som finns i insprutningspumpen. Aha, det visste jag inte. Trodde det inte riktigt skulle gå att pumpa då luftskruven är "proppad". Utan att man bara skulle bygga tryck utan att få fram diesel. Så oavsett om du byter slangar eller diesel. Så man alltså enbart kunna pumpa fram och starta som vanligt? (Även med proppad luftskruv) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kmz 16 Postad 10 April , 2023 självluftande system finns visserligen... men du bör nog säkerställa att så är fallet med Tamd31.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser